Home » Bestellen & Bezorgen

BESTELLEN & BEZORGEN

Beste wijnliefhebber, bedankt dat je gekozen hebt voor onze selectie bijzondere Italiaanse wijnen. Voeg de wijn met één muisklik aan het winkelwagentje toe. Bij elke wijn die je er bij uitkiest ontvang je een duidelijk overzicht. Als je klaar bent met winkelen klik je op de “volgende stap” button en kun je in een paar eenvoudige stappen de bestelling afronden.

Bestellen
Verzendkosten
Betaling
Bezorgen
Retourneren
Klachtenprocedure
Kwaliteitsgarantie
Alcohol onder de 18, natuurlijk niet!

Bestellen

1. Registreren, inloggen of bestellen als gast?

Als je voor het eerst een bestelling bij The Wine Connection plaatst, dan kun je kiezen voor een registratie met of zonder account. Maak je een account aan dan blijven je gegevens bewaard voor een volgende keer. Maak je liever geen account aan dan is dit uiteraard ook mogelijk.

2. Klantgegevens/Factuuradres

Standaard is het factuuradres gelijk aan het verzendadres. Als het factuuradres afwijkt van het bezorgadres kun je het hokje “verzenden naar een ander adres” aanvinken en de gegevens aanpassen. Bij het invullen van de klantgegevens kun je een keuze maken tussen Nederland, België en Duitsland. 

3. Betaling en verzending

Bij The Wine Connection kun je kiezen uit verschillende betaalmethoden. Je kunt via iDEAL, Bancontact, Sofort Banking, vooruitbetaling, de creditcards Mastercard, Maestro, VISA en V-Pay en onder rembours betalen. Verderop staan de verschillende betaalmethoden nader beschreven.

De factuur en het e-mailverkeer verloopt altijd via het factuuradres en bijbehorende e-mail. Speciale verzoeken of wensen kunnen bij het blokje “Bestelnotities (optioneel)” worden ingevuld. 

4. Overzicht van de bestelling/Afronden

Heb je alle voorgaande stappen doorlopen? Dan tref je tot slot een overzicht aan van de door jou gekochte wijnen en gemaakte keuzes voor betaling en verzending. Als je op de button “Bestelling plaatsen” klikt ga je naar de door jou gekozen betaalomgeving en kun je de bestelling afrekenen.

5. Problemen bij de bestelling?

Als je ergens in het bestelproces tegen een probleem aanloopt, dan kun je contact opnemen met onze Klantenservice via telefoonnummer +31 (0)26 3883687 (op werkdagen van 09.00 uur tot 17.00 uur).

6. Telefonisch bestellen of bestellen via het contactformulier?

Als je liever telefonisch bestelt dan is dat natuurlijk ook mogelijk. Voor wijnadvies en sales kun je Walter Cras bereiken op telefoonnummer + 31 (0)6 28 64 72 53. Daarnaast kun je te allen tijde ook je bestelling via het contactformulier doorgeven.

Uw bestelling wordt binnen 1 – 3 werkdagen in een stevige verpakking bezorgd.

Verzendkosten

Verzendkosten voor onze klanten uit Nederland
Wij leveren in heel Nederland en het is kosteloos vanaf een factuurbedrag van € 120,00.

Voor bestellingen tot € 120,00 brengen wij € 5,95 in rekening voor orderverwerking en verzending.

Verzendkosten voor onze klanten uit België en Duitsland
Voor onze Belgische en Duitse klanten vragen wij een geringe bijdrage voor de kosten van verzending. Voor bestellingen tot € 120,00 brengen wij € 7,95 in rekening voor orderverwerking en verzending en vanaf een factuurbedrag vanaf € 120,00 geldt een verzendtarief van € 5,95. Deze verzendkosten gelden voor heel België en Duitsland.

Betaling

Bij The Wine Connection kunt u op de volgende manieren betalen:

iDEAL
Betaal je bestelling in je eigen vertrouwde omgeving van Internet Bankieren via iDEAL. Hieraan zijn geen kosten verbonden.

Creditcard: Visa, Mastercard, Maestro en V Pay
Je kunt met de hierboven genoemde creditcards betalen door bij het afrekenen te kiezen voor de optie creditcard. Wij berekenen geen kosten voor deze betaalmethode.

Apple Pay
Betaal eenvoudig en zonder kosten via Apple Pay.

Giro Pay
Betaal eenvoudig en zonder kosten via Giro Pay.

Bancontact
Onze Belgische klanten kunnen in hun eigen vertrouwde bankomgeving via Bancontact betalen. Hieraan zijn geen kosten verbonden.

Sofort Banking
Onze Duitse klanten kunnen in hun eigen vertrouwde bankomgeving via Sofort Banking betalen. Hieraan zijn geen kosten verbonden.

SEPA Vooruitbetaling/Bankoverdracht
Als u kiest voor vooruitbetaling dient u het totaalbedrag dat vermeld staat in de bevestiging (die u per e-mail wordt toegestuurd) over  te maken op ons rekeningnummer. Zodra wij uw betaling hebben ontvangen, verwerken wij uw order. Voor deze betaalwijze brengen wij geen kosten in rekening. Het factuurbedrag bij vooruitbetaling graag overmaken aan:

The Wine Connection
Ploeg 1
6852 NG  HUISSEN
IBAN: NL15 INGB 0007 681568
BIC: INGBNL2A

Rembours/achteraf betalen
Bij een rembourszending betaal je het factuurbedrag achteraf  aan de postbode die het pakket komt brengen. Indien je niet thuis bent dan, dan wordt het pakket op een ander moment nogmaals aangeboden. Als het dan nog niet gelukt is kun je tot twee weken daarna het pakket ophalen en betalen bij een Post-NL locatie bij u in de buurt. Via een track&trace link word je op de hoogte gehouden van het bezorgmoment. Wij brengen extra kosten in rekening voor deze betaalmethode. Vanwege de hoge kosten geldt hiervoor een toeslag van € 19,95.

Alle prijzen die worden getoond op onze website zijn inclusief de wettelijke 21% BTW.

Bezorgen

Voor het bezorgen van je bestelling maken wij gebruik van de service van PostNL/Flespakket, een bedrijf dat gespecialiseerd is in wijnleveringen. U ontvangt uw bestelling in een stevige verpakking, speciaal ontwikkeld voor het vervoer van wijnflessen. De verzendingen zijn verzekerd. Mocht er tijdens het transport onverhoopt toch breuk zijn ontstaan aan uw flessen, laat het ons dan binnen 24 uur weten via het contactformulier van de Klantenservice, dan zorgen wij voor een passende oplossing.

Je bestelling wordt binnen 1-3 werkdagen bezorgd, ook op zaterdag. Dit geldt ook voor onze klanten uit België.

Je kunt kiezen uit verschillende bezorgmogelijkheden:

Thuis of bij een PostNL afhaalpunt laten bezorgen, waarbij je via een track&trace link bericht krijgt van onze bezorgdienst PostNL welke dag en dagdeel het pakket geleverd wordt. Als PostNL het pakket op dat moment niet bij jou of jouw buren kan afleveren, krijg je een briefje in de brievenbus  waarmee je voor 22.00 uur een nieuwe dag en dagdeel digitaal kunt doorgeven. Laat je niets weten dan wordt het pakket de volgende dag standaard nogmaals bij jou of jouw buren aangeboden. Lukt het PostNL dan nog niet om het pakket af te leveren dan wordt het pakket naar een PostNL afhaalpunt gebracht en ontvang je een notificatie waar je het pakket op kunt halen. Het pakket moet binnen 14 dagen opgehaald worden. Zo niet dan wordt het pakket retour gezonden naar The Wine Connection.

Wil je liever niet dat je pakket bij jouw afwezigheid bij de buren wordt afgeleverd dan kun je dit tijdens het bestelproces aangeven bij het vakje “Opmerkingen”. In dit vakje kun je ook aangeven bij welk PostNL afhaalpunt je het liefst het pakket wilt ophalen.

Het is voor onze klanten uit Nederland ook mogelijk om zelf vóór de bezorging aan te geven waar en wanneer je het pakket wilt ontvangen. Ideaal voor degenen met een drukke agenda. Je kunt jouw zending volgen via de track&trace link die je na jouw bestelling ontvangt. Het kan zijn dat er op het moment dat je de link ontvangt nog geen informatie beschikbaar is. De informatie wordt meestal in de avond voor het eerst zichtbaar. Op dat moment kun je ook nog het bezorgmoment wijzigen tot 06.00 uur op de dag van bezorgen. 

Bezorging op zaterdag is zonder extra kosten.

Retourneren

Je hebt het recht om tot 14 dagen na ontvangst door jou of een door jou aangewezen derde, zonder opgave van reden van jouw aankoop af te zien door ons hiervan vooraf op de hoogte te brengen of door de wijnen binnen deze termijn met een bijgevoegde verklaring aan ons terug  te zenden. Wij verzoeken je echter vriendelijk om ons hiervan vooraf op de hoogte te brengen. Na melding van de retour heb je 14 dagen om de wijnen retour te sturen. Je krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Indien je slechts een deel van de aankoop retourneert, worden de verzendkosten van heenzending niet gecrediteerd. De kosten van retour van jouw huis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Indien je gebruik maakt van jouw herroepingsrecht, zal het product voor zover mogelijk in de originele verpakking en de oorspronkelijke flessendoos dan wel in een breukvrije flesverpakking aan de The Wine Connection geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht verzoeken wij je vriendelijk eerst contact met ons op te nemen via info@thewineconnection.nl. Je kunt ook gebruikmaken van het Europees modelformulier voor herroeping (PDF) om jouw aankoop te herroepen, maar je bent hiertoe niet verplicht. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na ontvangst van jouw retour terugstorten. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen voor zulke terugbetalingen geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of je hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.

Retouradres:
The Wine Connection
Ploeg 1
6852 NG HUISSEN

Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de  goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

Klachtenprocedure

Kwaliteit staat hoog in het vaandel bij The Wine Connection. Heb je onverhoopt toch klachten dan kun je dit bij onze Klantenservice melden:

Via het contactformulier
Via telefoonnummer: +31 (0)26 3883687

Het is natuurlijk vervelend als je een klacht hebt ervaren over de dienstverlening. Toch vragen wij vriendelijk de klacht via het e-mailadres info@thewineconnection.nl, per post of telefonisch aan de afdeling klantenservice door te geven. Onze medewerkers van de afdeling klantenservice zullen de klacht bekijken en proberen naar ieders tevredenheid op te lossen.
Na ontvangst van de klacht ontvang je van ons een bevestiging.
Wij zullen jouw klacht binnen 14 dagen na ontvangst beantwoorden, mocht het meer tijd nodig hebben, dan zullen wij je hiervan op de hoogte stellen.
Mocht je dit niet op prijs stellen, dan kunt u ook altijd contact op nemen met de afdeling bemiddeling van Stichting Webshop Keurmerk waar wij bij zijn aangesloten.

Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Wanneer de klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om de klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

Kwaliteitsgarantie

De wettelijk garantie is van toepassing. The Wine Connection levert uitsluitend kwalitatief hoogwaardige wijnen. Wij staan ervoor dat de wijnen zullen voldoen aan alle redelijke verwachtingen. Mocht je onverhoopt niet tevreden zijn over de kwaliteit, zoals bijvoorbeeld in het geval de wijn evident naar kurk smaakt, dan zullen wij samen met jou tot een passende oplossing komen.

Alcohol onder de 18, natuurlijk niet!

Op 1 juli 2021 is de nieuwe Alcoholwet in werking getreden. Eén van de regels is dat webwinkels en bezorgdiensten die alcohol verkopen en leveren, een leeftijdscontrole moeten toepassen. Om bij thewineconnection.nl drank te bestellen en in ontvangst te nemen, moet je 18 jaar of ouder zijn. Als dat na leeftijdscontrole aan de deur niet het geval blijkt te zijn, neemt de bezorger het pakket weer mee. Wij volgen daarbij de NIX18 richtlijnen.

Nix18